Roope Leskinen | päävalmentaja
Ossi Pirinen
Mika Marila
Veli-Matti Kuusela

Ammattimaista valmennusta vuosien kokemuksella.

Alppikoulun valmennuksesta vastaavat kokeneet ammattivalmentajat ja toiminta on ympärivuotista. Valmennusryhmän urheilijat on jaettu eri ryhmiin, joissa jokaiselle valmennettavalle on nimetty oma henkilökohtainen vastuvalmentaja. Alppikoululla on nykyaikainen valmennuskalusto sekä rinteessä että kuivaharjoittelussa.

Nilsiässä opiskelevien valmennettavien lisäksi alppikoulu järjestää alppilajien valmennusta ns. Tahko Talent -leiritysryhmälle,  jossa valmentautuu 5–10 peruskouluikäistä nuorta vuosittain. Tahko Talent team toimii valmistavana vaiheena niille urheilijoille, joilla on tavoitteena jatkaa kohti alppikoulua ja maajoukkueuralle. Valmennuskeskus järjestää myös erilaisia valmennusleirejä lähinnä Tahkolla harjoitteleville alppiseuroille.

Nilsiässä kaikki kuivaharjoittelumahdollisuudet ovat kävelymatkan päässä asuntolalta. Tahkolle on matkaa vain 10 km, mikä mahdollistaa lajiharjoittelun kaksi kertaa päivässä. Tahkon Special-rinne on tarkoitettu vain harjoittelukäyttöön. Rinnettä jäädytetään läpi talven.